Přehled činnosti vedení obce za květen 2021

17.06.2021

Měsíc květen byl stále ve znamení koronavirové nákazy a stále panovala značná omezení ve veřejném životě, řada věcí, úřadů a činností se v podstatě zastavila. Promítlo se to i v naší práci.  

1. Od 1. května byla na obecním úřadě otevřena pobočka Balíkovny České pošty, která funguje jako výdejní místo pro balíkové zásilky. Spolu se Zásilkovnou, kterou jsme zřídili v minulém roce, je to další možnost pro doručování balíků přímo do obce a zvýšení komfortu pro všechny občany, kteří tyto služby využívají.

  • Otevírací doba Balíkovny Panenské Břežany

pondělí      08:00 - 12:00, 16:30 - 18:30

úterý          13:00 - 16:00

středa        08:00 - 12:00, 13:00 - 16:00

čtvrtek       13:00 - 16:00

pátek        08:00 - 12:00

Měli jsme zájem zřídit na obecním úřadě i tzv. výdejní místo, kde by bylo možné vyzvedávat např. doporučené zásilky tak, abyste pro ně nemuseli chodit na vodolskou poštu. Bohužel, pošta už tyto výdejní místa nezřizuje, dnes nabízí jen tzv. Pošty Partner, kde jsou ale výrazně vyšší náklady na personál, čas a finance.

2. Díky útlumu v celé zemi jsme se mohli v květnu vrhnout na úpravy hasičské zbrojnice a okolního pozemku, který jsme koupili na konci minulého roku. Pozemek jsme nechali nově oplotit, zbourali načerno postavenou zeď a místo ní vybudovali bránu, aby se na pozemek za hasičárnou dalo zajet s techniku. Celý pozemek jsme vyklidili od nánosů suti a nepořádku. Vyvezli jsme z něj také přes 10 tun střešních tašek, a to zcela zdarma, neboť jsme je nabídli firmě, která vyrábí antuku. Nakonec jsme na katastrálním úřadě doložili rozhodnutí několika soudů z minulosti, na základě kterých došlo k výmazu zástavních a exekutorských práv na tento pozemek. Ten je tak nyní po právní stránce zcela "čistý" a obec s celou hasičárnou může konečně po 25 letech začít něco dělat. Aktuálně leží na stavebním úřadě naše žádost o ověření existence stavby tak, aby budova zbrojnice byla konečně zlegalizovaná (zatím jde z pohledu zákona o černou stavbu) a v příštím roce máme v plánu její rekonstrukci.

3. V květnu se také konalo veřejné zasedání zastupitelstva obce. Program nebyl rozsáhlý, delegovali jsme zástupce obce na valnou hromadu společnosti VKM a.s., ve které je obec akcionářem, schválili několik věcných břemen na obecních pozemcích pro elektrické přípojky občanů, a hlavně schválili organizátora architektonické soutěže na návrh obecního domu se sálem na návsi, o které se více dozvíte v přehledech práce v dalších měsících. Zápis z celého zasedání si můžete přečíst zde.

4. V závěru měsíce pak proběhla kontrola hospodaření obce ze strany Krajského úřadu Středočeského kraje. Po několika hodinách prohlížení účetnictví, agendy smluv a podobně jsme si vyslechli závěr, že se svěřenými finančními prostředky hospodaříme v pořádku a kontrola nenalezla žádné nedostatky. I další kontrolované věci byly v naprostém pořádku, a to nás těší.

Klidné dny přeje

Martin Hakauf
starosta obce